Sociálne siete zohrávajú stále väčšiu pri politických kampaniach. A to platí podľa mňa aj o Linkedine, na ktorom je viac ako 230 tisíc slovenských profilov. Kandidáti na prezidenta však dávajú prednosť iným sieťam, logicky hlavne Facebooku s násobne väčším počtom užívateľov. Osobný profil na profesionálnej sieti je však podľa mňa rovnako dôležitý, ako heslo na Wikipedii. Nielen kvôli spracovanej informácii o osobe, ale aj kvôli optimalizácii vo vyhľadávaní. Bonusom je, že na Linkedine je minimálna pravdepodobnosť nepriateľskej komunikácie.
Z osôb, ktoré sa uchádzajú tento rok o post prezidenta Slovenskej republiky, som tu však našiel len dvoch. Roberta Fica a Radoslava Procházku. Prekvapením pre mňa je, že tu nie je dlhodobo sa profilujúci občiansky kandidát Andrej Kiska, ktorý prichádza práve z biznisu.
Profil Roberta Fica pôsobí, akoby ho niekto spracoval na kľúč a ďalej sa o neho nestaral. Nie je totiž pozitívnou vizitkou, ak takýto profil na Linkedine nemá žiadne spojenia. Na sieti je registrovaný už dlhšie, odkazuje na neho oficiálna webová stránka kandidáta, ale ak aj niekto požiadal o spojenie, manažér profilu ho zatiaľ neschválil (priznám sa, že som sa o to ani nepokúsil, keďže ma s Robertom Ficom nespája žiadna pracovná skúsenosť). Na druhej strane musím pozitívne hodnotiť, že Ficov profil má veľmi dobre spracovanú doterajšiu odbornú prácu kandidáta.
Profil Radoslava Procházku má o čosi viac spojení, ale na magickej 88-čke zastal už niekedy minulý rok. Žiadnu aktivitu tu neevidujem už dlhšie. Na rozdiel od Ficovho profilu správca Procházkovej vizitky deklaruje, že ide o „oficiálny kampaňový profil spravovaný volebným štábom“. Procházka má na Linkedine aj „advokátsky“ profil, ale možno sa len domnievať, že nechce miešať „biznis s politikou“. Každopádne, takú mieru otvorenosti, ako nájdete na tomto profile, nenájdete ani na Obamovom profile, ktorý je top medzi politikmi na Linkedine. Jeho profil spravujú ľudia z kampane, túto informáciu však na profile amerického prezidenta nenájdete (prihlásili sa k tomu ľudia z jeho štábu napríklad na Quore).
Správcom nielen Ficovho, ale aj Procházkovho profilu, ale aj tým, ktorí sa starajú o sociálne siete pre ďalších kandidátov, by som odporučil nasledovné:
– sledujte si záujem o spojenia a akceptujte nové žiadosti. 0 spojení nie je pozitívnou vizitkou kandidáta na prezidenta.
– sledujte si, aké profily sledujú ľudia, ktorí navštevujú profil vášho kandidáta. Menej chápajúci by si mohli zle vysvetliť informáciu, že o vášho kandidáta majú záujem tí istí, ktorí si pozerali aj profil Mariana Kotlebu.
A na záver poznámka pre všetkých na Linkedine – na tejto sieti nás predvolebná kampaň (asi) obíde a my sa budeme môcť venovať len biznisu.