Na jeseň minulého roka som konštatoval, že Linkedin chce od užívateľov a korporácií, aby boli na tejto sieti aktívni. Tento cieľ sa napĺňa aj chystaným vypnutím záložky pre produkty a služby na korporátnych stránkach v polovici apríla. Určite to zamrzí tých, ktorí svoje stránky dokázali úplne vyšperkovať, pridať priame kontakty na produktového manažéra a navyše získať slušné odporúčania reálnych ľudí.
Nemá zmysel plakať nad tým, aké boli výhody prezentovania cez túto vlastnosť profilov na Linkedin. Náhradou za rozšírenie produkty a služby sú Showcase (pod)stránky pre jednotlivé produkty. Tak ako ich na príklade Microsoftu táto sieť uviedla v novembri.
Kto má záujem využívať rastúcu, profesionálnu sieť, musí to len akceptovať. V porovnaní s tým, čo robia programátori Facebooku s algoritmom sprístupňovania statusov korporátnych stránok, sú zmeny na Linkedine prijateľné. Pre nastavenie marketingovej stratégie to bude znamenať jedno. Pokiaľ bude niekto chcieť rásť a dosiahnuť konverziu smerom k vlastnému biznisu, musí počítať s väčšou časovou investíciou. Prípadne zveriť správu profesionálnym manažérom sociálnych médií.